BİR YAŞAMA ZAMANI VARDIR BİR DE YAŞADIĞINA TANIKLIK ETME ZAMANI

Mimari Stil / Bursa / İnegöl’de bir villa

İç Mimar: Hayri İşçimen

Fotoğraflar: Cihan Atasever

 

 

Bazen pencereden dışarıya bakarken gözümüz dalar ve hayalimizde canlanan düşüncelerle birlikte akıp gider zaman. Ve kapı çalar o an. Zamanı yeniden yakalamanın verdiği heyecanla karşılarız evin reisini kapıda. ‘Bir elin nesi var, iki elin sesi var’ atasözünde olduğu gibi çoğaldıkça gelir mutluluklar, huzur bulduğumuz o mekanda; evimizde. İşte İnegöl’de böylesine huzur kokan bir ev var. İç mimar Hayri İşçimen’in her detayını incelikle işlendiği, akıp giden zamanın doyasıya yaşandığı o eve konuk ediyoruz şimdi sizleri.

İki kişilik bir aileye ait villada; Country konsepti, doğal ahşap ile desteklenip, aydınlık ve rahat bir kullanım hedeflenmiş. Evin, yapısal bir takım ögeleri, daha kullanışlı bir yaşam için yeniden ele alınmış ve bu sayede depolama, birimler arası ilişkiler ve kreatif olarak birçok avantajlar elde edilmiş.

Küçük bir rüzgarlıktan sonra giriş yaptığımız evde, bizi yaz-kış kullanımına yetecek hacimde, ahşap yüzeyli portmanto ile karşı yüzündeki ayna, ahşap bloklar arası ekru beyaz birimler karşılıyor.

Bu birimler aslında sabit görünümlü olsalar da, merdiven altı bölümdeki ek hacimlere sürgülü sistem ile geçiş sağlanmış. Buradaki ayna yüzeylerle de antre hacminin daha da derinlik etkisi alması hedeflenmiş.

Oturum ve yemek olarak iki fonksiyona ayrılan salonda bir de okuma köşesi düşünülmüş. Ev sahibi ailenin özel çabası ile öğeleri tamamlanan kitaplık, koleksiyon valizlerin dönüştürülmesi ile oluşturulmuş.

Evin salonuna girdiğimizde, ana konseptin mihenk taşı ile karşılaşıyoruz. Hedeflenen konseptin, pastel tonlar ve tarza uygun aksesuarlar ile desteklenmesiyle mekana dinginlik katılmış. Normalde, standart bir pencereye sahip bu mekanda, odak etkisi planlanan dairesel bir pencere çalışılmış. Evin bahçesine bakan bu pencereye saat figürü çalışılarak farklılık sağlanmış.

Parke zemin kullanılan salonun büyük duvarındaki ahşap bloklar TV ve yemek bölümünü ayırırken, yapısal karakterlerin gizlenmesini de sağlamış. Bloklar arası duvar kağıdı uygulamalarında da yine pastel tonlar kullanılmış. Bu bloklar üzerindeki aplikler ile yemek masası üstü aydınlatma birimi takım olarak seçilmiş.

Birden farklı senaryo planlamasına uygun mekanda, farklı aydınlatma birimleri bu planları desteklemiş.

Antre ve mutfak zemininde açık tonlarda seramik kullanılarak ana konsept kurgusuna katkı yapılmış.

Mutfakta ise ‘L’ mutfak kurgusu, iki fonksiyonu birlikte barındıran ada blok ile entegre edilmiş. Pişirme ve servis bu ada içinde çözümlenirken, depolama ve yıkama ana mutfakta çözülmüş. Evye aksında açılan büyük pencere ile veranda ile etkileşim yakalanmış.

Tüm evin karakteristiğinde olduğu gibi mutfakta da, alt dolaplar ve kiler yüzeyi ahşap düşünülürken, üst dolaplarda standart beyaz yerine derz yüzey işlenmiş desenli kapaklar kullanılmış. Mutfağın diğer yüzeylerinde kullanılan ‘Doğal bambu hasır’ yüzey uygulaması ile de mekanın doğasına uygun bir katkı sağlanmış.

Salon ve mutfak ile etkileşim halinde olan kapalı verandada, şömine merkezli bir mekan kurgulanmış. Bahçe ile kapalı alanlar arası ilişkiyi bütünleyen bu bölümde, her ikisine hitap edebilen daha günlük ve salaş bir düzen hedeflenmiş.

İstendiğinde açık olarak da kullanılabilen mekanın hemen yanı başında ardiye bölümlerine erişilmesi de hedeflenmiş.

Evin iki katını bağlayan merdiven hattında, ahşap bir merdiven ve metal korkuluklar görüyoruz. Oluşan galeri boşluğunda ise tuğla tercih edilmiş. Aydınlık ve açık tonlardaki galeri boşluğunun evin birçok noktasında görüldüğü üzere yine ahşap yüzeyler ile desteklenmiş. Bu noktada seçilen aydınlatmaların camları pudra tonlarında seçilmiş.

En az kullanılan mekanlardan olan misafir odasında, odaya dahil olan kolon çapraz bir hamle ile ikinci bir şöminenin eşliğinde yok edilmiş. Dairesel bir tavan hattı çalışılan mekanda, misafirin ihtiyaçlarına cevap verebilecek donatılar ile canlı renkler seçilmiş.

Evin yatak odasına ulaştığımız antre, giriş kattakinin izdüşümü olarak kurgulanmış.

Yatak odasında iki farklı giyinme odası, ahşap yüzey karakteri ile farklı iki fonksiyona hitap etmekte, bir oda da günlük kullanım, ebeveyn banyosu gibi fonksiyonların karşılığı görülebilirken, bir diğerinde mevsimlik depolamalar çözüm bulmakta.

Çıtalarla bezenmiş tavanda kullanılan aydınlatma birimi, yatak odasının ana karakterine değer katmış. Seçilen karyola ve diğer donatılar, konsepte uygun duvar kağıdı uygulaması ile destekleniyor.

KÜNYE

Mobilyalar: İrem Dekor

Alçı ve Boya : Harmanlar Dekorasyon

Seramik & Tuğla ve Islak Hacimler: Olgun Yapı

Aydınlatmalar: Fem Aydınlatma

Metal İşleri: Atölye Trio

Parkeler: Yaprak Parke

Elektrik Uygulama: Ada Elektrik

Şömineler: Teknik Şömine

MİMARİ STİL 2.784 okuma