SIFIRDAN GELDİM BEN BUGÜNLERE

Mimari Stil / Bursa / Özlüce’de bir villa

Fotoğraflar: Cihan Atasever

İç Mimar-Endüstriyel Tasarımcı: Hakan Yeşilbaş

Seramik Sanatçısı: Vedat Dinç

 

Her ne kadar sıfırdan başlasa da birçok şey, doğruyu bulmak adına yıkmak da gerekebilir bazen. Ama öyle çok değil, az belki de daha az. Artılar katmak adına, rengini bulmak adına ve en önemlisi gerçekten ne istediğimiz adına hedef koymanın önemine inanmalı. Ev dışında geçirdiğimiz zamanlar ayrı bir hengame iken, tüm olan biteni dışarda bırakarak ulaştığımız evimizin sakin ve sade olmasını arzular bir çoğumuz. Özlüce’de böylesine huzurlu bir ev var. İç Mimar ve Endüstriyel Tasarımcı Hakan Yeşilbaş ile Seramik Sanatçısı Vedat Dinç’in ortak çalışmasıyla yapılan bu evde sadelik ve sakinlik ön planda.

Özlüce’de 270 metrekare alana sahip, 5 kişilik bir ailenin yaşadığı tripleks evde sakin ve sade fikrinden yola çıkılmış.  Ön görseller hazırlanıp beğenilme aşamasından sonra kaba inşaattan 4 ay gibi bir sürede ev sahiplerinin taşınma aşamasına geçilmiş.

Evin salonunda sakinlik ve sadelik etkisi kendini hemen belli ediyor. Salon mobilyaları olarak hazırlanan imalat evin genelindeki rengin belirlenmesini sağlamış.

Duvarlarda kullanılan çıtalar ve TV ünitesi sabit mobilya etkisinde. Salon duvarlarında kullanılan boya ise akrilik mobilya boyası olarak tercih edilmiş. Bu tercih duvarların mobilya ile kaplanmış hissini yoğunlaştırıyor.

Led ve spotlarla aydınlatılan salonda sadece yemek masasının üzerinde avize kullanılmış.

Salon girişinde kullanılan sütunlar heybetiyle dikkat çekerken, bu alandaki amaç ise mevcut kapının yıkılması ile birlikte salona daha geniş bir görünüm kazandırmak olmuş.

Antre ile mutfağı bağlayan en önemli unsur zeminde kullanılan emprador bej ve toros siyah mermer. Girişi merkezleyen siyah halka ve buradan çıkan dikmeler mutfak zemininde de devam ediyor. Toros siyah mermer tezgah ve tezgah arkasında da devam ettirilerek malzeme çeşitliliği engellenmek istenmiş.

Özel imalat mutfak mobilyalarının kapak detaylarından yola çıkılarak tavanda hazırlanan ışık bantlarında ise led aydınlatma ve pleksi malzeme seçilmiş.

Mutfakta yer alan yemek bölümünün haricinde okul döneminde olan çocukların hızla beslenme ihtiyacını karşılayarak evden ayrılmaları adına ayrı bir yemek konsolu kullanılmış.

Antreden üst katlara çıkarken kullanılan mermer basamaklar bütünlüğü bozmadan siyah ferforjelerle tamamlanmış. Merdiven çıkışlarında yer alan tablolar ise Seramik Sanatçısı Vedat Dinç’e ait eserler.

Ebeveyn yatak odasında ise evin geneline hakim olan renkler ton farklarıyla devam ediyor. Mevcut olan soyunma odasının büyüklüğü yeterli görülmediği için gardırop ilavesi yapılan odanın aydınlatması ise tavandan led ve spot takviyesiyle çözülmüş.

Evde bulunan dört banyodan biri Türk hamamı olarak düzenlenmiş. Selçuklu yıldızlarından kabartma çini panoların yer aldığı bu bölümde kullanılan bütün aksesuarlar altın rengi.

Çatı katı evin genç kızı için ayrılmış. Siyah ve gri tonların hayat bulduğu odanın kapıları dahi konsepte uygun olması açısından evin genel havasından uzaklaştırılmış.  Bu nedenle 3. kata çıkıldığında renk ve model değişikliğine tanık oluyoruz.

Burada çatı eğimleri yatağın konumunu ve çalışma alanını yönlendirmiş. Ayrıca tavan yüksekliğinin düştüğü noktalarda ayakta durulmasının gerekmediği birimler oluşturulmuş.

 

MİMARİ STİL 1.696 okuma